5 typów marzycieli

Dzisiaj poniedziałek, dla wielu znienawidzony dzień tygodnia. Dla mnie ostatnio najbardziej motywujący czas. Dzisiaj chciałabym Wam zaprezentować mój podział ludzi marzeń i pragnień. Przed Tobą pięć typów marzycieli, które wyjaśniają, dlaczego nasze marzenia wciąż leżą na półce „niezrealizowane”.

20170109_134413-2

1 – MARZYCIEL, KTÓREGO PRZYTŁOCZYŁA RZECZYWISTOŚĆ

Nie mam czasu marzyć, to nie dla mnie, to wszystko jest bez sensu, przecież muszę pracować, nie mam czasu na spełnianie marzeń, to wszystko na emeryturze, a kto ma na te marzenia zarobić… I tym podobny bełkot. Zawsze się znajdzie jakaś wymówka, żeby nie być szczęśliwym. Żeby nawet nie spróbować. Pomaga tylko mocne zderzenie z ciężkim przedmiotem. Ono może pomóc się otrząsnąć. Z dwóch powodów: albo powoduje amnezję i nie pamiętasz głupot, które wygadywałeś, albo leżysz tak długo w szpitalu z zakazem jakiejkolwiek aktywności, że zaczynasz się zastanawiać nad życiem i powolutku żałujesz tego, czego nie zrobiłeś. Ciężkie przedmioty też mogą uratować ci życie w tych skrajnych przypadkach pierwszego typu.

2 – MARZYCIEL, KTÓRY ŻYJE PRZESZŁOŚCIĄ

Czyli ktoś, komu wszystko w życiu się już wydarzyło. Najlepsze czasy to były w podstawówce / w liceum / na studiach / kiedy mieszkałem na Karaibach (niepotrzebne skreślić). Patrząc w przeszłość nic nie zrobimy w teraźniejszości  i nie będziemy mieć przyszłości. Typ nr 2 żałuje, nie pogodził się z tym, że coś się skończyło. Nie może tego zmienić, więc żyje wspomnieniami. A szkoda, bo dużo energii po prostu traci.

Z MOTYKĄ NA SŁOŃCE, CZYLI TRZECI TYP

Marzyciel bez planu. Ma wielkie marzenia, chce polecieć na księżyc, być modelką, profesjonalnym fotografem i… nic w tym celu nie robi. Siedzi na kanapie, wymyśla nowe przygody, które mogłyby mu się wydarzyć, gdyby tylko wstał i wyszedł z domu. Ale na to już brakuje mu energii, bo nie wie, gdzie miałby postawić kolejny krok. Brak planu to problem, który skutecznie sprawia, że nasze marzenia pozostają niezrealizowane. A tak naprawdę najbliższy krok jest łatwy do przewidzenia. Brak planu to wymówka dla lenistwa.

BRAK MOTYWACJI, CZYLI PROBLEM NAS WSZYSTKICH – TYP NR 4

Masz pomysł, plan, zaczynasz go realizować i nagle… schodzi z ciebie całe powietrze. No nie chce ci się jak cholera. Czasami przestój trwa jeden dzień, czasami miesiąc. Ale wreszcie wracasz do marzeń. Znajdujesz w sobie siłę. Niestety czasami zawalisz coś nieodwołalnie. Z brakiem motywacji problem mamy wszyscy.

WEWNĘTRZNY MILIONER – TYP NR 5

Wszyscy chcemy nim być. On po prostu pruje na przód. Znam kilku takich ludzi. Nie zastanawiają się, tylko realizują swoje pomysły. Otaczają się ludźmi mądrzejszymi od siebie, którzy im w spełnianiu marzeń pomagają. Podróż dookoła świata? Nie ma problemu! Koncert charytatywny – prościzna. Typ nr 5 potrafi zrobić wszystko. Kłody spod nóg odgarnia jednym palcem. Heros, nie człowiek. Jak takim być? Nie mam pojęcia. Pewnie trzeba się takim urodzić.

 

Ja odbyłam podróż od drugiego, przez trzeci do typu czwartego. Łatwo nie było. A ty znalazłeś się w którymś typie?

3 uwagi do wpisu “5 typów marzycieli

  1. Ja chyba jestem 6 typem, ale strasznie ciężko mi to określić. Mam jedno wielkie marzenie, które raczej nigdy się nie spełni, a przynajmniej ja nie mam żadnego wpływu na to, by się spełniło, więc nierealność mojego marzenia mnie dobija i odbiera trochę radość z innych… Próbuję się na nich skupić i dążyć do nich, ale gdzieś to widmo tamtego wciąż się pojawia, choć próbuję je całkowicie ze swojej głowy wyrzucić.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

